Uitgelicht

Stichting het Etty Hilleshum Huis (2021)
Een waarderingsbijdrage voor de totstandkoming van het Etty Hilleshum Huis in Middelburg. In principe doneert de Frits Lensvelt Stichting geen gelden voor onroerend goed, maar heeft hiervoor een uitzondering gemaakt, omdat het huis een poel voor educatie, wetenschap, cultuur en kunst zal zijn en vooral omdat Etty Hillesum aangaf dat je ook in zeer moeilijke tijden van vervolging en oorlog kunt leven zonder te haten. Een thema dat in deze tijden zeer relevant is en waarmee wetenschappers, kunstenaars en diverse stichtingen zich bezighouden. Stichting het Etty Hillesum huis.

Nederlandse Filmacademie (2020/2021)
Bijdrage aan de realisatie van een film van 20 minuten die plaatsvindt in Zeeland en waarin het Zeeuwse Landschap nadrukkelijk in beeld zal komen. De studenten die hieraan zullen werken, hebben als doel dat zij deze film kunnen vertonen op verschillende filmfestivals & plekken in specifiek Zeeland, maar ook andere plekken in Nederland en de rest van de wereld. Zij zullen filmen in maart, de postproductie zal zijn van april tot en met juni en de film is af in juli. Er is een nauwe samenwerking met de AVROTROS. Het is de bedoeling dat de film universeel zal zijn en gaat over het gemis van een connectie en vechten voor wat je waard bent.

werk frits lensvelt

Toekenningen 2021

Stichting Ieder Mooi, Goes (2021)
Bijdrage voor project ‘Recepten voor aandacht’. Dit project komt ten goede komt aan de meest kwetsbaren in de samenleving en streeft naar het bevorderen van het gevoel van eigen­waarde van deze groep mensen. De mensen die ervoor in aanmerking komen, krijgen tweemaal een gratis een beautyarrangement met als doel het geven van aandacht, een luisterend oor en de boodschap dat je mooi bent zoals je bent. En dát in deze Covid-19-tijd, waar iedereen smacht naar wat meer beleving en vrolijkheid.

Stichting Vrienden van ’t Huus, Hulst (2021)
Waarderingsbijdrage voor het inrichten van de tuin voor de bewoners (mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking) van ‘t Huus.

Stichting Caesuur, Middelburg (2021)
Financiële bijdrage voor de uitwisseling van internationale Europese van kunstenaarsinitiatieven van 4-6 juni 2021 in Aarhus (Denemarken) om zo Zeeland op de internationale kaart te presenteren en te zetten.

Stichting Kledingbank Zeeland (2021)
Waarderingsbijdrage voor het werk van de Stichting Kledingbank Zeeland. Deze stichting wil via een mobiele uitgifte van tweedehandskleding gemakkelijker toegankelijk zijn voor minderdraagkrachtige mensen met verwijzing van een maatschappelijke instelling.

Stichting Wonen Met Zorg en Ondersteuning, Koudekerke (2021)
Waarderingsbijdrage voor de herinrichting van de tuin voor de bewoners (verstandelijk en meervoudig beperkte jong volwassenen) van deze stichting in Koudekerke.

Stichting het Etty Hilleshum Huis (2021)