Uitgelicht

Ard Hesselink (2019)
toezegging bijdrage voor het boek in wording "Tussen dam en dijk" over de levens zijn grootouders Frits Lensvelt Sr. en Nell Bronger. Uitgangspunt is meer aandacht en beter begrip voor het werk van Frits Lensvelt (waarvan veel in dit boek voor het eerst beschreven/getoond wordt) en een wijdere erkenning van het werk van zijn vrouw Nell Bronger die tot op heden in zijn schaduw een te anoniem bestaan heeft gehad.

Op 1 juni 2021 kwam het boek "Tussen dam en dijk" de levens van Nell Bronger en Frits Lensvelt" uit. PZC over "Tussen dam en dijk"

Op 1 juni 2021 start de openbare verkoop tegen de prijs van €50,00 inclusief verzendkosten Nederland. Klik hier voor het bestelformulier.

Hieronder ziet u een filmische impressie van het boek. (312 pag., 30x30cm, hardcover, meer dan 900 illustraties) Meer informatie via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Toekenningen 2021

Stichting Ieder Mooi, Goes (2021)
Bijdrage voor project ‘Recepten voor aandacht’. Dit project komt ten goede komt aan de meest kwetsbaren in de samenleving en streeft naar het bevorderen van het gevoel van eigen­waarde van deze groep mensen. De mensen die ervoor in aanmerking komen, krijgen tweemaal een gratis een beautyarrangement met als doel het geven van aandacht, een luisterend oor en de boodschap dat je mooi bent zoals je bent. En dát in deze Covid-19-tijd, waar iedereen smacht naar wat meer beleving en vrolijkheid.

Stichting Vrienden van ’t Huus, Hulst (2021)
Waarderingsbijdrage voor het inrichten van de tuin voor de bewoners (mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking) van ‘t Huus.

Stichting Caesuur, Middelburg (2021)
Financiële bijdrage voor de uitwisseling van internationale Europese van kunstenaarsinitiatieven van 4-6 juni 2021 in Aarhus (Denemarken) om zo Zeeland op de internationale kaart te presenteren en te zetten.

Stichting Kledingbank Zeeland (2021)
Waarderingsbijdrage voor het werk van de Stichting Kledingbank Zeeland. Deze stichting wil via een mobiele uitgifte van tweedehandskleding gemakkelijker toegankelijk zijn voor minderdraagkrachtige mensen met verwijzing van een maatschappelijke instelling.

Stichting Wonen Met Zorg en Ondersteuning, Koudekerke (2021)
Waarderingsbijdrage voor de herinrichting van de tuin voor de bewoners (verstandelijk en meervoudig beperkte jong volwassenen) van deze stichting in Koudekerke.

Stichting het Etty Hilleshum Huis (2021)
Een waarderingsbijdrage voor de totstandkoming van het Etty Hilleshum Huis in Middelburg. In principe doneert de Frits Lensvelt Stichting geen gelden voor onroerend goed, maar heeft hiervoor een uitzondering gemaakt, omdat het huis een poel voor educatie, wetenschap, cultuur en kunst zal zijn en vooral omdat Etty Hillesum aangaf dat je ook in zeer moeilijke tijden van vervolging en oorlog kunt leven zonder te haten. Een thema dat in deze tijden zeer relevant is en waarmee wetenschappers, kunstenaars en diverse stichtingen zich bezighouden. Stichting het Etty Hillesum huis.

Zeeuwse Documentaire Stichting (2021)Bijdrage voor het project ‘Kruis in de duinen, met het educatieve doel om jongeren te betrekken bij de Zeeuwse geschiedenis en hen ervan op de hoogte te brengen dat vlak voor het beëindigen van de Tweede Wereldoorlog ook hier in onze provincie nog executies plaatsvonden.

Stichting Zeeuwse Concertzaal (2021)Bijdrage voor het installeren van een geluidsdouche bij de ‘Nieuwe composities’ in de gerenoveerde concertzaal. Het betekent dat bezoekers/muziek­liefhebbers die langs partituren lopen die zijn geplaatst aan een wand van de foyer van de concertzaal deze kunnen horen en beluisteren. Dat was een grote wens van Ad van 't Veer, de onlangs overleden oprichter en directeur van de Stichting Nieuwe Muziek en is een speciaal aandenken aan hem.

Stichting Pluim (2021)Bijdrage voor het project/boek ‘Het Pennywafelhuis als inspiratie’. Het boek zal de ervaringen van het succesvolle Community Art project - het Pennywafelhuis – ter inspiratie en educatie te delen met o.a. gemeenten, sociaal culturele instellingen, beeldend kunstenaars en andere cultuurmakers, MBO en HBO-instellingen op het gebied van cultuur en welzijn verwoorden.

Stichting Cultureel Erfgoed ‘het Warenhuis’ te Axel (2021)Waarderingsbidjrage voor een vitrine voor de verworven kraaltjestassencollectie.