Uitgelicht

Stichting Decreet Concreet (2018/2019)
bijdrage voor de ‘Schat van het GAK-gebouw’ in Goes. Decreet Concreet zet zich in voor het behoud van het kunstwerk van kunstenares Elsa Westland. Midden in Goes staat  het oude kantoorgebouw van het GAK al jaren leeg. Verborgen in de entreehal staat een indrukwekkend kunstwerk, een keramisch wandreliëf van 3,5 meter hoog bij 4,5 meter breed. Door het golvende lijnenspel enerzijds denken aan aardlagen (een vertaling van de diverse lagen van de bevolking die het GAK moest bedienen), anderzijds aan waterstromen, die in Zeeland natuurlijk nooit ver weg zijn. Het is de bedoeling dat het gebouw in 2019 wordt gesloopt. Decreet Concreet ijvert ervoor dat het kunstwerk op een publiek toegankelijke plaats terugkomt en ook wil het dat schoolkinderen bij het proces worden betrokken.

Galerie De Vier Gemeten Veere / Uitgeverij De Boer - De Ruiter (2019)
bijdrage aan het uit te geven van het boek ‘Veere daar moest je geweest zijn’, een naslagwerk met de namen van meer dan 1.000 kunstenaars die in Veere (een- of meermalig) tussen 1892 en 1992 werkten. De auteur is Joost Bakker. Het boek wordt gepresenteerd in juni 2019 tegelijkertijd met de gelijknamige expositie over de Veerse kunstenaarskolonie in het Veers Museum.