Uitgelicht

Ard Hesselink (2022)
Ard heeft het boek ‘Frits Lensvelt Jr. Erudiet Clochard, Ascetisch Bourgondiër’ geschreven over de oprichter van onze stichting ter ere van Frits’ 100ste geboortejaar op 13-05-2022. Frits was de oom van Ard. Er zijn bijdragen te lezen van diverse oud-collega’s, vrienden en familieleden. Veel foto’s en opnamen van werk van Frits zijn er in opgenomen. Ook is er een hoofdstuk van kunsthistorica Dr. Lies Netel, die Frits’ werk analyseert en een plaats geeft in de tijd. De presentatie van het boek vond plaats op 13 mei 2022 in het museum in Veere en daar is ook een kleine expositie van het werk van Frits te bewonderen. De Frits Lensvelt Stichting heeft de financiering van het boek voor haar rekening genomen. Het boek is te koop in het museum in Veere en bij Ard Hesselink. (NRC; 4 bollen).

Ard Hesselink (2019)
toezegging bijdrage voor het boek in wording "Tussen dam en dijk" over de levens zijn grootouders Frits Lensvelt Sr. en Nell Bronger. Uitgangspunt is meer aandacht en beter begrip voor het werk van Frits Lensvelt (waarvan veel in dit boek voor het eerst beschreven/getoond wordt) en een wijdere erkenning van het werk van zijn vrouw Nell Bronger die tot op heden in zijn schaduw een te anoniem bestaan heeft gehad.

Op 1 juni 2021 kwam het boek "Tussen dam en dijk" de levens van Nell Bronger en Frits Lensvelt" uit. 312 pag., 30x30cm, hardcover, meer dan 900 illustraties. Meer informatie via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.